Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس آموزش قرآن پایه پنجم

سوره توحید و درس آموزش قرآن پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       “تمرین دوم” صفحه 11 مورد 3، این آیه به اینکه خداوند خورشید و ماه و شب و روز را مسخر انسان گردانیده است اشاره می‌کند. می‌توانیم از دانش‌آموزان بخواهیم که پس از خواندن ترجمه آیه در مورد قوانین مربوط به ایجاد شب و روز گفتگو کنند.

 

2.       در تصویر صفحه 48 می‌توانیم به بهانه مرور مفاهیم سوره توحید در مورد قوانین حاکم بر ایجاد آتش از دانش‌آموزان سوال کنیم.

 

3.       “تمرین دوم” صفحه 63 مورد 2، این آیه به نزول باران اشاره می‌کند. بارش باران از قوانینی تبعیت می‌کند که خالق تمامی آنها خداوند یکتا است. می‌توانیم پس از گفتگو راجع به چگونگی بارش باران از دانش‌آموزان بخواهیم که سوره توحید را هم‌خوانی کنند.

 

4.       پیام قرآنی صفحه 66 درمورد شکرگزاری و افزایش نعمت است و این یکی از قوانین ثابت در جهان است که اگر انسان شکرگزار باشد و از نعمت‌هایی که دارد به خوبی و درستی استفاده کند، خداوند نعمت‌هایش را بیشتر می‌کند.

 

5.       تصویر صفحه 74 داوری را نشان می‌دهد که درحال نشان دادن کارت زرد است. بازی‌ها نیز مانند جهان، دارای قوانینی هستند که ثابت است که می‌تواند سبب یادآوری قانون موجود در مفهوم سوره توحید شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید