Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم

سوره توحید و درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحات ۲۰ و ۲۱ زندگی روستایی نمایش داده شده است. خوب است در این قسمت راجع به عواملی که در کنار هم قرار گرفته و بستری مناسب برای زندگی روستایی و اشتغال‌زایی در آن را فراهم کرده‌اند، گفتگو کنیم. همچنین به دانش‌آموزان یادآوری کنیم که خداوند خالق چنین مخلوقاتی است که با اثرگذاری در کنار هم شرایط جدیدی را به وجود می‌آورند.

2.       در صفحه ۶۸ نحوه تشکیل آبرفت و جلگه توضیح داده شده است. می‌توانیم در این صفحه توجه دانش‌آموزان را به کنار هم قرارگیری مخلوقات مختلف در تشکیل جلگه و آبرفت جلب کنیم و به این صورت به مفهوم سوره توحید برسیم.

 

3.       در صفحات ۸0 تا 83 پوشش‌های گیاهی مختلف بررسی شده‌اند که در ایجاد هر یک از آنها مخلوقات مختلفی دخیل هستند. گفتگو راجع به نحوه ایجاد این پوشش‌های گیاهی می‌تواند بستری برای مرور سوره توحید باشد.

4.       در صفحه ۸۴ راجع به اثرگذاری موجودات و مخلوقات مختلف در یک زیستگاه توضیح داده شده است. گفتگو در مورد زیستگاه‌ها می‌تواند شرایط را برای یادآوری سوره توحید فراهم کند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید