Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس آموزش قرآن پایه چهارم

سوره توحید و درس آموزش قرآن پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 10 کتاب ذیل پیام قرآنی کودکی را می‌بینیم که می‌خواهد سیبی را در جایی که خدا نمی‌بیند، بخورد. در این صفحه می‌توانیم با دانش‌آموزان راجع به چگونگی رشد درخت سیب صحبت کنیم و از آنها بخواهیم مخلوقاتی را که در این رشد کردن نقش دارند، نام ببرند.

 

2.       در صفحه 60 تصویر یک گندم‌زار را می‌بینیم. می‌توانیم برای یادآوری سوره توحید در این صفحه با دانش‌آموزان راجع به مخلوقاتی که در رشد و نمو گندم‌زار نقش دارند و چرخه‌ای که در این تصویر وجود دارد، گفتگو کنیم. 

 

3.       در صفحه 84 تصویر پسری که در ابرها است را می‌بینیم. می‌توانیم به این بهانه گفتگویی راجع به نحوه تشکیل ابرها و مخلوقات موثر در تشکیل آن با دانش‌آموزان داشته باشیم.

 

4.       در صفحه 96 تصویر دختری در میان باغی از میوه‌های گوناگون می‌بینیم که این تصویر یادآور نعمت‌ها و مخلوقات و چرخه تولید آنها و نیز مفاهیم سوره توحید است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید