Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

سوره توحید و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در تصویر صفحه 20 تعدادی انار در ظرف قرار دارد. می‌توانیم با دیدن این عکس با دانش‌آموزان راجع به خواص و فواید مختلف انار گفتگو کنیم.

 

2.       در صفحه ۳۲ تصاویری در رابطه با محصولاتی که از گوسفند بدست می‌آیند، دیده می‌شود. گفتگو راجع به این حیوان پرخاصیت می‌تواند بستر مناسبی باشد تا دانش‌آموزان سوره توحید را با هم مرور کنند.

 

3.       در صفحه ۳۵ تصویر چاه نفت مشاهده می‌شود. می‌توانیم در حین گفتگو در رابطه با نفت و چگونگی به وجود آمدن آن و مواد متعددی که از نفت خام تهیه می‌شود، مفهوم سوره توحید را نیز یاد آور شویم.

 

4.       در صفحه ۵۱ در رابطه با نکاتی که در مورد گاز طبیعی باید رعایت شود توضیح داده شده است. گفتگو راجع به روند تشکیل گاز طبیعی و خواص و کاربردهای آن می‌تواند مفهوم سوره توحید را برای دانش‌آموزان تداعی کند.

 

5.       در صفحه 73 تصویر یک سه چرخه که مملو از هندوانه است، مشاهده می‌شود. می‌توانیم با گفتگو راجع به نحوه کاشت هندوانه و خواص آن، مفهوم سوره توحید را به دانش‌آموزان یادآوری کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید