Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس هدیه های آسمان پایه چهارم

سوره توحید و درس هدیه های آسمان پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 8، قصه دانه‌ای که نمی‌خواست بروید بیان شده است. در این داستان عواملی که در رشد این دانه موثر هستند بیان شده است. می‌توانیم پس از خواندن داستان سوره توحید را هم‌خوانی کنیم.

 

2.       در صفحه ۳1 تصویری از کسوف و خسوف مشاهده می‌شود. می‌توانیم به بهانه صحبت در مورد این دو پدیده، مخلوقاتی را که در وقوع آنها موثر هستند نیز به دانش‌آموزان معرفی کنیم. سپس سوره توحید را هم‌خوانی نماییم.

 

3.       در صفحه 44 تصویر یک نخل خرما مشاهده می‌شود. می‌توانیم پس از خواندن داستان مربوطه با دانش‌آموزان راجع به عوامل موثر در تبدیل یک هسته خرما به یک نخل گفتگو کنیم.

 

4.       در تصاویر صفحه 48 نحوه تیمم با خاک توضیح داده شده است. تشکیل خاک از جمله فرآیندهایی است که مخلوقات متعددی در آن نقش دارد. بنابراین پس از گفتگو راجع به نحوه تشکیل خاک می‌توانیم سوره توحید را نیز هم‌خوانی کنیم.

 

5.       در صفحه ۱۱۵ تصویر یک مزرعه گندم مشاهده می‌شود. می‌توانیم در این صفحه با دانش‌آموزان راجع به عوامل موثر در به بار نشستن خوشه‌های گندم گفتگو کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید