Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس هدیه های آسمان پایه سوم

سوره توحید و درس هدیه های آسمان پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 4 کتاب هدیه‌های آسمان، درمورد نعمت وجود اعضای بدن مانند انگشتان و چشم‌ها سخن به میان آمده است که جایگاه مناسبی برای بیان کارکردهای این اعضاء و بیان مفاهیم سوره توحید است.

 

2.       در صفحه ۵ منظره‌ای زیبا از کوهستان قابل مشاهده است. گفتگو راجع به ویژگی‌های پوشش گیاهان، معادن مختلف و حیواناتی که در آن زندگی می‌کنند، می‌تواند بستر مناسبی را برای یادآوری مفهوم سوره توحید فراهم کند.

 

3.       در صفحه 7 تصویری از نعمت‌های خداوند آمده است. در آن میان، تصویر کودکی در حال خراشیدن تنه یک درخت نیز آمده است. این تصویر متناسب با داستان «عمه قزی و فلفلی» است که در بخش داستان و نمایش ذکر شد. این قسمت می‌تواند ما را از این طریق به سوره توحید، درختان و خواص آنها دلالت دهد.

 

4.       صفحه 44 راجع به وضو گرفتن است. در این قسمت خوب است درمورد آب و کاربردهای فراوانی که در زندگی انسان از جمله وضو گرفتن و طهارت دارد، بپردازیم و به این شکل دانش‌آموزان را به سوره توحید متصل کنیم.

 

5.       در صفحه ی ۶۹ تصویر صدفی که حاوی مروارید است را می‌بینیم. گفتگو راجع به چگونگی تشکیل مروارید در اعماق دریا و در دل صدف و علت ارزشمندی آن می‌تواند بهانه خوبی برای خواندن سوره توحید باشد.

 

6.       داستان صفحه ۱۰۲ داستان معلمی است که با دانش‌آموزان خود راجع به جمله «گندم از گندم بروید، جو ز جو» گفتگو می‌کند. پس از خواندن داستان می‌توانیم در مورد خصوصیات و فواید گندم با دانش‌آموزان صحبت کنیم.

 

7.       در صفحه ۱۰۷ کتاب تصویری از یک باغ و درختان سیب آن دیده می‌شود. سیب میوه‌ای است بهشتی و گفتگو راجع به فواید آن و استفاده‌های متعددی که از آن می‌شود، می‌تواند بهانه‌ای برای هم‌خوانی سوره توحید و یادآوری مفهوم سوره توحید باشد. همچنین می‌توانیم تعدادی سیب یا آب سیب به کلاس ببریم و سوره توحید را حین پخش کردن آنها بین دانش‌آموزان، هم‌خوانی کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید