Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس آموزش قرآن پایه سوم

سوره توحید و درس آموزش قرآن پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۱۵ تصویری از گل‌های محمدی و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد را می‌بینیم. می‌توانیم با دانش‌آموزان راجع به این گل و فواید و خصوصیات گلاب حاصل از آن صحبت کنیم. همچنین در صورت امکان می‌توانیم مقداری گلاب به کلاس بیاوریم تا دانش‌آموزان دست‌های خود را با آن معطر کنند و در این حین سوره توحید را نیز هم‌خوانی کنند.

 

2.       در صفحه 59 تصویری از یک دختر در حال خواندن قرآن آمده است. از جمله ابزارهایی که خداوند برای خواندن در اختیار انسان قرار داده است، چشم است. این نکته در این صفحه، زمینه‌ای برای یادآوری سوره توحید و بیان فواید چشم است.

 

3.       در صفحه ۸۶ ذیل پیام قرانی تصاویر کودکی را می‌بینیم که در حال انجام کار خیر است و بیشتر آنها را با دست انجام میدهد. می‌توانیم پس از خواندن پیام قرآنی و صحبت در مورد آن، از فواید داشتن دست و اینکه چه کارهایی می‌توانیم با دست انجام دهیم، همچنین خصوصیات منحصر به فرد آن با دانش‌آموزان گفتگو کنیم.

 

4.       پیام قرآنی صفحه 89 دعایی قرآنی درمورد علم است. می‌توانیم از این موقعیت استفاده کنیم و به بچه‌ها بگوییم خداوند به ما نعمت‌هایی مانند چشم، گوش، ذهن و … داده است تا به وسیله آنها بتوانیم علوم مختلف را یاد بگیریم. درواقع یکی از کارکردهای این اعضاء را به بچه‌ها گوشزد می‌کنیم و سوره توحید را مرور می‌نماییم.

 

5.       در صفحه ۱۰۱ ذیل پیام قرآنی، تصویری از کندوی عسل مشاهده می‌شود. در حین گفتگو در مورد تصاویر می‌توانیم در مورد خصوصیات زنبور عسل و نحوه تولید موم و عسل از دانش‌آموزان سوال کنیم. سپس به آنها یادآوری کنیم که خالق این موجودات شگفت انگیز خداوند یکتا است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید