Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس آموزش قرآن پایه اول

سوره توحید و درس آموزش قرآن پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       شعر صفحه 19 در مورد مخلوقات خداوند از جمله دریا، کوه و درخت است. می‌توانیم پس از خواندن این شعر با دانش‌آموزان راجع به انواع مخلوقاتی که خداوند در دریا آفریده است، گفتگو کنیم و به آنها یادآوری نماییم که دریا و تمام موجودات زیبای درون آن از آفریده‌های خداوند هستند و این مربوط به سوره توحید است. اگر هنگام آموزش سوره توحید از این صفحه عبور کرده باشیم، می‌توانیم برگردیم و ارتباط صفحات گذشته را با سوره توحید به بچه‌ها بگوییم.

 

2.       در شعر صفحه 23، نعمت‌های خدا، انواع آفریده‌های خدا به خوبی بیان شده است. با خواندن این شعر می‌توانیم از دانش‌آموزان بپرسیم “خداوند دیگر چه چیزهایی به ما داده؟ مثلا چه گل‌های رنگارنگی را می‌شناسند؟ این شعر چه ارتباطی با سوره توحید دارد؟” تا به این واسطه توجه آنها را به مفهوم سوره توحید جلب نماییم.

 

3.       تصویر صفحه 34 دربردارنده مخلوقات مختلف خداوند است؛ بنابراین در این صفحه می‌توانیم با دانش‌آموزان راجع به انواع مخلوقاتی که در تصویر می‌بینند گفتگو کنیم؛ سپس با هم‌خوانی سوره توحید به آنها یادآوری کنیم که همه این مخلوقات را خداوند آفریده است.

 

4.       شعر صفحه 55 کتاب به اینکه خداوند آفریدگار باد و ابر و آسمان است، اشاره کرده است. پس از خواندن این شعر می‌توانیم سوره توحید را با دانش آموزان هم‌خوانی کنیم؛ سپس از آنها بپرسیم که “چه مخلوقاتی از خداوند را تا به حال در آسمان دیده‌اند و آیا می‌توانند نام انواع پرنده‌هایی را که در آسمان پرواز می‌کنند، بگویند؟”

 

5.       در یکی از تصاویر صفحه 70 حضرت نوح علیه‌السلام و کشتی ایشان که حیوانات مختلف سوار آن شده‌اند، نمایش داده شده است. می‌توانیم پس از بیان داستان حضرت نوح به دانش‌آموزان یادآوری کنیم که تمام حیواناتی که سوار کشتی شده‌اند، از مخلوقات خداوند هستند. سپس از آنها بخواهیم در مورد یکی از انواع حیوانات مثلا چهارپایان گفتگو کنند و بگویند چه حیواناتی را می‌شناسند که روی چهار پای خود راه می‌رود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید