Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس فارسی پایه اول

سوره توحید و درس فارسی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       نگاره 7 صفحه 16؛ در این صفحه بخشی از زندگی روستایی به تصویر کشیده شده است. خوب است به منظور یادآوری مفهوم سوره توحید از دانش‌آموزان بخواهیم که انواع مخلوقات خداوند را که در تصویر می‌بینند، نام ببرند. مثلا حیوانات اهلی، کوه، درخت و … . سپس به این پرسش پاسخ دهند که کدامیک از این مخلوقات در شهر نیز مشاهده می‌شود و این مخلوقات آنها را یاد کدام سوره می‌اندازد.

 

2.       در تصویر درس 4 صفحه 37، انواع میوه‌ها مشاهده می‌شود. خداوند تنوعی از میوه‌ها را با خاصیت‌های گوناگون آفریده است. خوب است از دانش‌آموزان بخواهیم که با نام بردن میوه‌های فصلی که در آن هستیم، مفهوم سوره توحید را به یاد بیاورند.

 

3.       در درس 8 صفحه 51، می‌توانیم با مشاهده تصویر دریا در این صفحه از دانش‌آموزان بخواهیم که در مورد مخلوقات متنوعی که در دریا وجود دارد، گفتگو کنند و به این ترتیب مفهوم سوره توحید را مرور کنیم.

 

4.       تصویر صفحه 71 یک چراگاه را به تصویر کشیده است. می‌توانیم ابتدا سوره توحید را هم‌خوانی کنیم؛ سپس از دانش‌آموزان بخواهیم که انواع مختلف مخلوقات را در این تصویر پیدا کنند. همچنین در صورت امکان معلم می‌تواند تصاویری از انواع قارچ‌ها را به کلاس بیاورد.

 

5.       در درس 19 صفحه 93، حلزون به عنوان یک جانور خزنده معرفی شده است. در این بخش می‌توانیم با گفتگو راجع به دیگر جانوران خزنده، تنوع مخلوقات خداوند را به دانش‌آموزان یادآوری و سوره توحید را مرور نماییم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید