Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس آموزش قرآن پایه چهارم

سوره حمد و درس آموزش قرآن پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       با توجه به قطره اما دریا صفحه ۷، آموختن قرآن و آموزش آن به دیگران ارزش زیادی دارد. می ­توانیم ضمن گفتگو راجع به زیبایی این عمل، به دانش ­آموزان بگوییم که ممکن است انجام این عمل نیاز به صبر و حوصله و پشتکار زیادی داشته باشد، اما انجام چنین کار زیبایی ارزش تحمل این سختی­ ها را دارد.

 

2.        در صفحه ۱۶، با خواندن پیام قرانی می ­توانیم بمنظور یادآوری سوره حمد، در مورد راههای شکر نعمت­ های متعدد خدا با دانش­ آموزان گفتگو کنیم و اینکه گاهی برای به جا آوردن شکر خدا باید کارهای زیبا انجام بدهیم، کارهای زیبایی که ممکن است با سختی همراه باشند، مثلا بخشش اشتباه دیگران به شکرانه نعمت ­های خدا.

 

3.       موضوع پیام قرآنی صفحه ۵9 انفاق کردن است. می­توانیم بمنظور یادآوری سوره حمد، راجع به زیبایی­ های انفاق و راههای مختلف انفاق با دانش­ آموزان گفتگو کنیم و این نکته را متذکر شویم که گاهی برای انفاق باید از آنچه دوست داریم بگذریم، اما به جان خریدن این سختی ارزش انجام چنین کار زیبایی را دارد.

 

4.       در پیام قرآنی صفحه ۶۵، آیه 114 سوره هود: کارهای خوب، کارهای بد را از بین می­برد، را مشاهده می­ کنیم. می ­توانیم با تلاوت سوره حمد، از دانش ­آموزان بخواهیم تا درباره انواع کارهای خوب و زیبایی که می ­شناسند و اینکه آیا انجام آن کارها سخت و دشوار است یا آسان در کلاس گفتگو کنند. همچنین خوب است در مورد اینکه آیا با وجود سختی بهتر است این کارها را انجام بدهیم یا نه، از آنها سوال بپرسیم.

 

5.       با خواندن پیام قرآنی صفحه 96، دانش ­آموزان متوجه می­ شوند که باید در انتخاب غذای خود دقت کنند. خوردن غذاهای سالم و پاکیزه، رفتار زیبایی است که ممکن است گاهی سخت بنظر برسد و دانش­ آموزان میل به خوردن غذاهای ناسالم و غیر بهداشتی مثل پفک و چیپس و غیره داشته باشند. بنابراین خواندن سوره حمد و تشویق دانش­ آموزان به انجام رفتارهای زیبایی که ممکن است با سختی همراه باشند در این زمان بسیار به جا است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید