Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

سوره حمد و درس مطالعات اجتماعی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۱۴ تصاویری با موضوع محبت و مراقبت از دیگران مشاهده می ­شود. می­توانیم با دانش­ آموزان راجع به اشکال مختلف و تحسین برانگیز این دو رفتار گفتگو کنیم و در ادامه سوره مبارکه حمد را همخوانی کنیم.

2.        در داستان صفحه 20، قصه­ ی رفتار تحسین برانگیز نوه با مادربزرگش را مطالعه میکنیم. می ­توانیم بعد از خواندن این داستان سوره حمد را همخوانی کنیم.

 

3.       در تصاویر صفحه ۲۵، کارهای زیبای مختلفی را مشاهده می ­کنیم. می­ توانیم پس از گفتگو راجع به این رفتارهای تحسین برانگیز، سوره مبارکه حمد را با هم قرائت کنیم.

 

4.       در صفحه ۵۳ تصاویر آتش­ نشانان را می­ بینیم. گفتگو در مورد از خود گذشتگی و شجاعت آنها و تحسین این رفتار زیبا می ­توانند یادآور مفهوم سوره مبارکه حمد برای دانش ­آموزان باشد.

5.       در صفحه ۵۹ دانش ­آموزان با انواع کارهای تحسین برانگیزی که می­ توانند در مدرسه انجام بدهند آشنا می ­شوند. بنابراین خوب است پس از گفتگو راجع به تصاویر این صفحه، سوره حمد را همخوانی کنیم.

 

6.       در صفحه ۷۵ پلیسی را می­ بینیم که در حال گفتگو با کودکان است. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی رفتار تحسین برانگیزی است که خوب است در این صفحه دانش­ آموزان ضمن مرور سوره حمد، با آن نیز آشنا شوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید