Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس ریاضی پایه اول

سوره حمد و درس ریاضی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در تصویر صفحه 27، انواعی از حیوانات را مشاهده می­کنیم که توجه به ویژگی ­های جالب هر کدام از این مخلوقات، می­ تواند بهانه ­ای برای خواندن سوره حمد بعد از انجام تمرین باشد. مثلا: چابکی میمون، بلندی گردن زرافه، بزرگی و سنگینی فیل، سفت و سخت بودن لاکِ لاک پشت، جهیدن قورباغه و صدای خاصی که دارد.

 

2.        در صفحه 43 تصویر برگزاری جشن تولد برای دوقلوها را مشاهده می­ کنیم. خوب است با جلب توجه دانش ­آموزان به زیبایی­ های این تصویر، بستر مناسب برای همخوانی سوره حمد را فراهم کنیم. مثلا: جمع شدن تمام فامیل و دوستان برای برگزاری جشن، شاد و خوشحال بودن همه آنها، آفرینش دوقلوها که ظاهرشان کاملا شبیه به هم است و …

 

3.       در تصویر صفحه 78، جنب و جوش و نشاط و ورزش کردن افراد در بوستان قابل مشاهده­ است. می ­توانیم با دیدن این تصویر توجه دانش­ آموزان را به توانایی­ ها و سلامتی که دارند جلب کنیم تا به این واسطه خدا را برای داشتن این نعمت­ ها شکر، و سوره حمد را یادآوری کرده باشیم.

 

4.       در صفحه 157 می ­توانیم به واسطه نشاطی که حین بازی در دانش­ آموزان بوجود می ­آید، خدا را برای اینکه به ما ذهنی قدرتمند داده تا بتوانیم اعداد را به این خوبی بشماریم شکر کنیم. خوب است پس از پایان بازی سوره حمد را با دانش ­آموزان همخوانی کنیم.

.

5.       در صفحه 175 دانش ­آموزان باید یک فرش زیبا را طراحی کنند. خوب است به واسطه نشاطی که بخاطر انجام این تمرین در دانش آموزان بوجود می ­آید، بعد از اتمام کار، توجه دانش ­آموزان را به تنوعی از رنگ­ها و طرح­ هایی که هر یک از آنها به کار برده ­اند جلب کنیم و به همه آنها ماشا­ءالله بگوییم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید