Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس فارسی پایه اول

سوره حمد و درس فارسی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در نگاره صفحه 16، به به چه روستایی! می ­توانیم پس از یافتن و تحسین زیبایی ­های روستا با همراهی دانش­ آموزان، سوره حمد را به صورت دسته جمعی قرائت کنیم.

 

2.        خواندن شعر صفحه 18 موجب برانگیختن حس تحسین دانش ­آموزان نسبت به طبیعت زیبای کشورمان ایران می ­شود. بنابراین می­ توانیم پس از خواندن این شعر، سوره حمد را همخوانی کنیم.

 

3.       در صفحه 25، خواندن شعر انار و توجه به زیبایی­ های آن می­تواند بهانه ­ای برای مرور سوره حمد باشد.

 

4.       شعر صفحه 43 به تحسین زیبایی­ های زرد آلو پرداخته است. بنابراین خواندن این شعر بستر مناسب برای یادآوری سوره حمد را فراهم می­ کند.

 

5.       در صفحه 58 نکاتی در مورد زیبایی­ های جنگل بیان شده­ است. می­ توانیم ضمن گفتگو راجع به دیگر زیبایی ­های جنگل، مفهوم سوره حمد را به دانش ­آموزان یادآوری کنیم.

 

6.       در صفحه 70 می ­توانیم بعد از تحسین زیبایی ­های مهتاب، سوره حمد را با هم همخوانی کنیم.

 

7.       در درس صفحه 74 ژاله و منیژه بخاطر آب دادن به گلدان­ ها مورد تحسین قرار می­گیرند. تحسین دانش ­آموزان بخاطر کارهای خوبی که در کلاس انجام می­دهند بهانه­ ی خوبی برای یادآوری سوره حمد می ­باشد.

 

8.       در صفحه 88 رفتارهای تحسین برانگیز علی و معصومه بیان شده ­است. می ­توانیم پس از گفتگو و تشویق دانش ­آموزان به انجام چنین رفتارهای پسندیده ای، سوره حمد را همخوانی کنیم.

 

9.       در صفحه 115 که صفحه پایانی کتاب است، به همراه دانش ­آموزان، خدا را برای نعمت­های مختلفی که عطا کرده ستایش می­ کنیم. خوب است در ادامه ی این نیایش سوره حمد را با دانش­ آموزان همخوانی کنیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید