Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس آموزش قرآن پایه اول

سوره حمد و درس آموزش قرآن پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در شعر صفحه 19 می توانیم ضمن برشمردن نعمت ­هایی که خداوند به ما عطا کرده است، او را ستایش کنیم و راجع به نعمت­های زیبای دیگری که خدا به ما داده­ است با دانش ­آموزان گفتگو کنیم تا به این واسطه مفهوم سوره حمد را به آنها یادآوری کنیم.

 

2.        صفحه 21 دانش ­آموزان باید یک نقاشی با موضوع سلام بکشند. خوب است در محیط پُر نشاطی که ضمن کشیدن نقاشی ایجاد می­شود، تنوع رنگ­های به کار برده شده و زیبایی سلام در نقاشی­های دانش­ آموزان را تحسین کنیم تا به این واسطه سوره حمد را برای آنها یادآوری کرده باشیم.

 

3.       در صفحه 30 خوب است ضمن گفتگو راجع به تصویر، در مورد کارهای تحسین برانگیزی که در آن انجام می ­شود نیز صحبت کنیم و در پایان سوره حمد را با دانش آموزان قرائت کنیم.

 

4.       شعر صفحه 55 که در مورد ستایش خداوند است می ­تواند بستر مناسبی برای مرور سوره حمد باشد.

 

5.       در صفحه 65 کارهای تحسین برانگیزی که دانش ­آموزان می­توانند با عمل به آنها مورد تحسین معلم و خانواده قرار بگیرند به تصویر کشیده شده ­است. می­ توانیم پس از گفتگو راجع به این کارها سوره حمد را همخوانی کنیم.

 

6.       در صفحه 76 می­ توانیم ضمن تحسین کار دو کودک و همچنین گفتگو راجع به زیبایی فرستادن صلوات، سوره حمد را نیز برای دانش­ آموزان یادآوری کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید