Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس علوم پایه اول

سوره حمد و درس علوم پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 12 سعی شده است که مشاهده دانش ­آموزان نسبت به مخلوقاتی که پیرامونشان هستند فعال شود تا به آنها با دقت بیشتری نگاه کنند و شگفتی آنها را درک کرده و ابراز تحسین در آنها شکل بگیرد. می­توانیم پس از مشاهده­ گوجه فرنگی و دقت در آن توسط دانش­ آموزان، سوره حمد را با هم قرائت کنیم.

 

2.        در من را خوب نگاه کن! صفحه 17، خوب است با برانگیختن حس پرسشگری دانش­آموزان نسبت به اینکه چه چیزهای زیبایی در تصویر طبیعت می­بینند، بستر لازم برای یادآوری سوره حمد را فراهم کنیم.

 

3.       در صفحه 39 دانش ­آموزان فیلمی را در مورد گیاهان مختلفی که در کشورمان وجود دارند مشاهده می­کنند. خوب است حین دیدن فیلم توجه آنها را به زیبایی­ های آفرینش خداوند جلب کرده تا حس تحسین را در آنها برانگیخته کنیم و به این واسطه مفهوم سوره حمد را به آنها یادآوری کنیم.

 

4.       در صفحه 51 دانش ­آموزان طی مشاهده یک فیلم با گستردگی و تنوع سنگ­ها آشنا شده و به توجه به پیرامون برای یافتن سنگ­ ها تشویق می ­شوند. برانگیختن حس توجه و تحسین دانش ­آموزان نسبت به این مخلوقات می­ تواند بهانه­ ای برای مرور مفهوم سوره حمد باشد.

.

5.       در صفحه 78 دانش ­آموزان با مشاهده فیلم یا حضور برخی والدین در کلاس، با استفاده­های مختلفی که از گرما می­ شود آشنا می­شوند. می­ توانیم با جلب توجه و برانگیختن حس تحسین دانش­ آموزان نسبت به استفاده ­های جالبی که از گرما می­شود، سوره حمد را برای آنها یادآوری کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید