Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم

سوره کافرون و درس مطالعات اجتماعی پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه۴، خوب است ضمن توجه دادن ­دانش ­آموزان به تصاویر، از آنها بخواهیم به کارهایی که باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان می­شود را فهرست کنند و به آنها نه بگویند تا به این صورت سوره کافرون برای آنها مرور شود.

 

2.       با توجه به تصویر صفحه ۲۲، می­ توانیم ضمن گفتگو در خصوص راه حل­ هایی برای حل مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ، اهمیت رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامتی در روزهای آلوده را برای دانش ­آموزان بیان کنیم، و با نگاه به سوره کافرون از شآنها بخواهیم که به رعایت این نکات، نه نگویند.

 

3.       با توجه به تصاویر صفحه ۸۶، خوب است به منظور مرور سوره کافرون، از دانش ­آموزان بخواهیم تا ضمن فهرست کردن مواردی که باعث آلودگی طبیعت می ­شوند، برای حفظ سلامتی خود و طبیعت به انجام آنها نه بگویند.

 

4.       با توجه به فعالیت صفحه ۸۷ و بیان این موضوع که گاهی اوقات افراد برای تفریح خود حیوانات را شکار می­کنند. با نگاه به سوره کافرون خوب است از دانش ­آموزان بخواهیم تا به انجام تفریحات ناسالم نه بگویند.

 

5.       در صفحه ۹۷، خوب است ضمن گفتگو راجع به ویژگی­ های زندگی امام خمینی رحمة‌الله‌علیه و توجه دادن دانش­ آموزان به مفهوم سوره کافرون، با آنها راجع به اهمیت وجود نظم و برنامه ­ریزی در انجام کارهای شخصی گفتگو کرده و از آنها بخواهیم که به بی نظمی و بی ­برنامه بودن نه بگویند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید