Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس فارسی پایه چهارم

سوره کافرون و درس فارسی پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در درس” ارزش علم” صفحه ۳6، حکیم به همه جوانان شهر را تعلیم جوانان می­دهد و در پایان نیز به اینکه علم سرمایه است اشاره می­کند. بنابراین خوب است به منظور مرور سوره کافرون، از دانش­ آموزان بخواهیم تا به نادانی و بی‌سوادی و موقعیت ­هایی که آنها را از درس خواندن باز می­دارد، نه بگویند.

 

2.       در درس “باغچه بان” صفحه ۸۰، خوب است بعد از مطالعه درس از دانش­آموزان بخواهیم که با توجه به متن و برداشت­ هایی که از آن داشتند، کارهایی که باعث خشنودی خدا می ­شود را نام ببرند، مثل: تلاش برای بهتر زیستن، حرفه آموختن و غیره. سپس به آنها یادآور شویم که به انجام آن کارها نباید نه بگویند.

 

3.       در درس “فرمانده دلها” صفحه ۸۸، خوب است ضمن اشاره به انسان‌های بزرگی همچون شهید خرازی که با متجاوزان جنگیدند و از کشور دفاع کردند، این نکته را به دانش ­آموزان یادآور شویم که آنها هم برای اینکه «سوره کافرونی» بشوند باید به دشمنان و تجاوزگران نه بگویند.

 

4.       در بخوان و بیندیش صفحه ۹۸، می­ توانیم توجه دانش آموزان را به این موضوع جلب کنیم که چگونه نویسنده کتاب به ناامیدی و یاس، هدر دادن وقت و حسرت خوردن نه گفت، تا به این واسطه سوره کافرون را برای آنها یادآوری کنیم.

 

5.       می ­توانیم با توجه به درس صفحه ۱۰8، از دانش ­آموزان بخواهیم تا هر آنچه در این درس به نظرشان ناپسند است را لیست کنند و بخاطر بسپارند که طبق سوره کافرون لازم است به آنها نه بگویند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید