Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس هدیه های آسمان پایه چهارم

سوره کافرون و درس هدیه های آسمان پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       با توجه به کامل کنید صفحه 39، خوب است ضمن گفتگو راجع به کارهایی که باعث آزار همسایگان می­شود، از دانش ­آموزان بخواهیم که به انجام این کارها نه بگویند و به این وسیله مفهوم سوره کافرون را یادآوری کنیم.

 

2.       در بکار ببندیم صفحه ۴۳، دانش­ آموزان با موقعیت ­هایی آشنا می ­شوند که باید در آنها به خشم و عصبانیت نه بگویند. می ­توانیم پس حل این تمرین، سوره کافرون را همخوانی کنیم.

 

3.       با توجه به حدیثی از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله در صفحه ۷۵، مومن آینه مومن است. دانش ­آموزان ضمن پر کردن جاهای خالی در این صفحه، با خصوصیات یک دوست مومن و موقعیت ­هایی که باید به آنها بله و نه بگویند تا یک دوست مومن سوره کافرونی بشوند، آشنا می ­شوند.

 

4.       در صفحه ۷۷، با توجه به حدیث پیامبر صلی‌الله‌علیه‌واله، دوست خوب نعمت است. میتوانیم ضمن صحبت پیرامون داشتن دوست خوب، با توجه به سوره کافرون از دانش­آموزان بخواهیم که به دوستی با دوستان خوب نه نگویند.

 

5.       در صفحه ۸۶، خوب است با توجه به بخش کامل کنید، از دانش ­آموزان بخواهیم که فواید صله رحم را لیست نمایند و طبق سوره کافرون به دید و بازدید از خویشاوندان نه نگویند.

 

6.       با خواندن داستان” اسب طلایی” صفحه ۹۸، می ­توانیم از دانش ­آموزان بخواهیم تا به انجام کارهایی که باعث می ­شود تا امانت دار خوبی نباشند نه بگویند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید