Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس ریاضی پایه چهارم

سوره کافرون و درس ریاضی پایه چهارم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۴۵، خوب است با توجه به لزوم دانستن چهار عمل اصلی در هنگام خرید و فروش، به منظور یادآوری سوره کافرون به دانش ­آموزان بگوییم که یادگیری ضرب و تقسیم از آن دسته موقعیت ­هایی است که نباید به آن نه بگویند.

 

2.       در صفحه 47 سوال 4، دانش­ آموزان می­ آموزند که برای رسیدن به راه حل مناسب در حل مسائل خود، به حالت ­های نامطلوب نه بگویند. می­ توانیم با تشویق دانش ­آموزان به نه گفتن به موقعیت ­های نامطلوبی که تا کنون با آنها آشنا شده ­اند، مفهوم سوره کافرون را برای آنها یادآوری کنیم.

 

3.       در فعالیت صفحه ۵۴، دانش ­آموزان راجع به راه­های هدر رفتن آب گفتگو می­کنند. پیشنهاد می ­شود از آنها بخواهیم که این موارد را فهرست کرده و با دوری از آنها، به اسراف آب نه بگویند. می ­توانیم در انتهای این گفتگو سوره کافرون را با دانش­ آموزان همخوانی کنیم.

 

4.       در معما و سرگرمی صفحه ۷۴، گره های مختلف و پیچیده­ای که با طناب می­ توان ایجاد کرد را مشاهده می­ کنیم. باز کردن این گره ها مانند حل مسائل، پیچیده است. می­ توانیم با نگاه به سوره کافرون از دانش­ آموزان بخواهیم تا از حل مسائل پیچیده نهراسند و به حل مسائل نه نگویند.

 

5.       در فصل 7 صفحه ۱۴۱، دانش ­آموزان با چگونگی رسم نمودار ستونی و خط شکسته و علم احتمال آشنا می ­شوند. آنها می ­توانند از این علم برای برخی برنامه ­ریزی­ ها کمک بگیرند. بنابراین خوب است ضمن گفتگو راجع به ضرورت یادگیری علم آمار و احتمال و کاربرد آن در زندگی، از آنها بخواهیم تا به آموختن علوم جدید نه نگویند تا «سوره کافرونی» بشوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید