Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس هدیه های آسمان پایه سوم

سوره کافرون و درس هدیه های آسمان پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در تصویر صفحه ۷ دانش ­آموزان باید بگویند چه کارهایی را باید انجام بدهند و چه کارهایی را نباید انجام بدهند، به عبارتی نه گفتن به کارهای اشتباه را تمرین می ­کنند، بنابراین گفتگو راجع به این تصویر می­ تواند یادآور مفهوم سوره کافرون باشد.

 

2.       در گفتگو کنیم صفحه ۲8، با دانش ­آموزان راجع به اینکه با انجام دادن چه کارهایی میتوانیم پیرو امام حسین علیه‌السلام باشیم، گفتگو می­کنیم. می­ توانیم به این بهانه سوره کافرون را نیز یادآوری کنیم و با دانش ­آموزان راجع به رفتارهایی که باید به آنها نه گفت گفتگو کنیم.

 

3.       موضوع داستان صفحه ۵۰ روزه داری در ماه رمضان است. می­ توانیم به بهانه گفتگو راجع به کارهایی که باید و کارهایی که نباید در این ماه انجام بدهیم، سوره کافرون را نیز به دانش ­آموزان یادآوری کنیم.

 

4.       در داستان صفحه ۶۶، پروانه با انتخاب حجاب برای شرکت در مهمانی، در واقع به هر پوششی غیر از آنچه خدا برایش خواسته، نه می­گوید زیرا می­داند خدا دوست اوست و با اینکار از او خوشحال و راضی می­شود. می­ توانیم پس از طرح این موضوع، سوره کافرون را همخوانی کنیم.

 

5.       در انتهای داستان صفحه ۹۶، رضا دیگر نمی­ خواهد به بی نظمی و کثیفی ادامه دهد و نه قاطعی به آنها می ­گوید. بنابراین می ­توانیم بعد از درس آینه سخنگو، سوره مبارکه کافرون را به صورت دسته جمعی قرائت کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید