Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس ریاضی پایه اول

سوره کافرون و درس ریاضی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       با دیدن تصویر صفحه 8 و 16، می ­توانیم به منظور یادآوری سوره کافرون به دانش­ آموزان بگوییم که هنگام عبور از خیابان باید از عجله کردن برای رد شدن، شوخی کردن و عبور در هنگامی که چراغ عابر پیاده قرمز است پرهیز کنند.

2.       در صفحه 29 تصویر مربوط به تفریح در طبیعت را مشاهده می­ کنیم؛ خوب است با دیدن این تصویر به دانش ­آموزان بگوییم که اگر می­ خواهند «سوره کافرونی» بشوند، باید جلوی آلودگی و کثیف شدن طبیعت را بگیرند و خودشان هم از آن پرهیز کنند.

 

3.       در صفحه 64 تصویر دانش ­آموزانی را می­ بینیم که در حال بازی هستند. می ­توانیم به منظور یادآوری سوره کافرون از دانش ­آموزان بخواهیم که هنگام بازی با دوستان خود از اذیت یا مسخره کردن یکدیگر و انجام بازی­های خطرناک پرهیز کنند.

4.       در صفحه 85 می توانیم دانش ­آموزان را به پرهیز از پُرخوری تشویق کنیم تا سوره کافرون برای آنها یادآوری شود.

 

5.       در صفحه 147 تصاویر مختلفی از کارهای خوب را مشاهده ­می­ کنیم، می ­توانیم برای جلب توجه دانش ­آموزان به سوره کافرون، از آنها بخواهیم که از انجام ندادن یا تاخیر در انجام این کارها پرهیز کنند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید