Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس علوم پایه اول

سوره کافرون و درس علوم پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 17 دانش ­آموزان در مورد تصویری از طبیعت گفتگو می­ کنند. می­توانیم ضمن گفتگو به آنها یادآوری کنیم که اگر می ­خواهند «سوره کافرونی» بشوند، باید از آلوده و کثیف شدن طبیعت جلوگیری کنند.

 

2.       در صفحه 24 برخی مواردی که رعایت نکات ایمنی در آنها لازم است بیان شده است. میتوانیم در این صفحه به دانش­ آموزان بگوییم برای اینکه «سوره کافرونی» بشوند باید از انجام چنین کارهایی جدا پرهیز کنند.

 

3.       در صفحه 46 از دانش ­آموزان خواسته شده که به عنوان نگهبان آب، از هدر رفتن آن جلوگیری کنند. خوب است ضمن گفتگو راجع به وظایف نگهبان آب، به دانش­ آموزان بگوییم که با این کار در واقع آنها «سوره کافرونی» می­شوند؛ زیرا جلوی هرگونه مصرف   بی رویه آب را می­گیرند.

 

4.       موضوع صفحه 77 جلوگیری از هدر رفتن گرما است. می ­توانیم با توجه به تصاویر همین صفحه از دانش ­آموزان بخواهیم تصویری که هم جهت با مفهوم سوره کافرون است را تشخیص بدهند.

 

5.       در فصل 12 صفحه 82، مسیرهای مختلفی که دانش ­آموزان در نقاط مختلف کشور برای رفتن به مدرسه طی می­کنند، و نکات ایمنی که باید رعایت کنند، معرفی شده‌اند. خوب است ضمن تذکر دادن به دانش ­آموزان برای رعایت نکات ایمنی در راه آمدن به مدرسه، به آنها بگوییم که با پرهیز از رفتارهای خطرناک در راه مدرسه، «سوره کافرونی» می­ شوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید