Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس فارسی پایه اول

سوره کافرون و درس فارسی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 9 تصویر حیاط مدرسه را می­ بینیم. خوب است به بهانه دیدن این تصویر، با دانش ­آموزان راجع به اهمیت پرهیز از شوخی و اذیت کردن همکلاسی­ هایشان صحبت کنیم و به این واسطه سوره کافرون را به آنها یادآوری کنیم.

 

2.       ببین و بگو صفحه 15، بستر مناسب برای یادآوری سوره کافرون را فراهم می­ کند چرا که می ­توانیم در این صفحه راجع به پرهیز از آشغال ریختن در محیط زیست با دانش ­آموزان گفتگو کنیم.

 

3.       در “به دوستانت بگو” صفحه 29، دانش آموزان در مورد تجربه به کنار دریا رفتن خود صحبت می ­کنند. می ­توانیم حین این گفتگو به آنها تذکر دهیم که وقتی به کنار دریا میروند باید از آلودگی و کثیفی آب دریا و ساحل جلوگیری کنند تا به این واسطه «سوره کافرونی» بشوند.

 

4.       در “به دوستانت بگو” صفحه 36، موضوع تمیز نگه داشتن کلاس مطرح است. خوب است از دانش ­آموزان بخواهیم، برای اینکه «سوره کافرونی» بشوند از آشغال ریختن در کلاس پرهیز کنند.

 

5.       در “به دوستانت بگو” صفحه 69، از دانش آموزان خواسته شده که بگویند اگر خروس داشتند چگونه از آن مراقبت م ی­کردند، خوب است به این بهانه به آنها بگوییم که اگر میخواهند «سوره کافرونی» باشند لازم است برای مراقبت از حیوانات و جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها بکوشند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید