Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کافرون و درس آموزش قرآن پایه اول

سوره کافرون و درس آموزش قرآن پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کافرون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کافرون اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 19 شعری در مورد دریا می­ خوانیم. خوب است به منظور یادآوری سوره کافرون به دانش ­آموزان، از آنها بخواهیم که توجه کنند هر وقت به کنار دریا می ­روند در مقابل آشغال ریختن و کثیف شدن دریا مخالفت کنند تا اینگونه «سوره کافرونی» بشوند.

 

2.       پس از خواندن شعر خانه ما در صفحه 31، می­ توانیم از دانش ­آموزان بخواهیم برای اینکه فرزند خوب خانه باشند، از مخالفت با مادر و پدر پرهیز کنند تا به این واسطه «سوره کافرونی» بشوند.

 

3.       خوب است با خواندن شعر صفحه 43، به دانش ­آموزان یادآوری کنیم که برای دوری از بدی ­ها باید «سوره کافرونی» بشوند.

 

4.       پیام قرآنی صفحه 59، در مورد رعایت پاکیزگی و نظافت است. می ­توانیم به منظور یادآوری سوره کافرون از دانش ­آموزان بخواهیم که از شلختگی و رعایت نکردن نظافت پرهیز کنند.

 

5.       در صفحه 67 تصویر دو کودک را مشاهده می­کنیم که مشغول غذا دادن به کبوترها هستند؛ خوب است ضمن گفتگو در مورد تصویر، این موضوع را به دانش ­آموزان متذکر شویم که برای اینکه «سوره کافرونی» بشوند، باید با حیوانات مهربان باشند و از آزار و اذیت آنها پرهیز کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید