Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس تفکر و پژوهش پایه ششم

سوره کوثر و درس تفکر و پژوهش پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       بعد از دیدن فیلم درس نارنجی پوش امانتدار در صفحه ۲۱ می­ توانیم اینگونه توضیح دهیم که پیامبر ما بسیار امانت­دار بودند به طوری که ایشان را محمد امین می­ نامیدند. سپس از دانش ­آموزان بخواهیم که آنها نیز با الگوبرداری از پیامبر(ص) به نیت نزدیکی به ایشان و برای بهره­ مندی از استعداد جمع در به انجام رسیدن کارها، برای فرهنگ‌سازی اجتماعی در این مورد، گروه‌هایی را تشکیل داده و هر کس با توجه به توانایی ­های خود پیشنهادی را ارائه بدهد.

 

2.       با توجه به کادر صفحه 26، می­ توانیم به دانش­ آموزان بگوییم که از جمله اولویت­ هایی که در تصمیم‌گیری ­های خود باید مد نظر داشته باشند، این است که تصمیم مورد نظر موجب نزدیکتر شدن آنها به پیامبر(ص) بشود، همچنین اگر انجام کارهای گروهی را در اولویت قرار بدهند می ­توانند از استعدادهای جمع بهره ­مند شوند.

 

3.       در صفحه 31 می­ توانیم این موضوع را با دانش ­آموزان مطرح کنیم که اگر در تصمیم‌گیری­ های خود در انجام کارهای گروهی به این که آیا چنین تصمیمی چه در بلند مدت و چه در کوتاه مدت موجب نزدیکی به پیامبر(ص) می­شود یا خیر، توجه داشته باشند، با بهره بردن از توان جمع بهترین نتایج را بدست خواهند آورد.

 

4.       می‌توانیم در بخش گفتگو کنید صفحه ۶۸ حین صحبت راجع به فیلم لی لی حوضک، به دانش ­آموزان توضیح دهیم که برای اینکه سوره کوثری شوند باید بدانند که در انجام جمعی کارها، به دلیل این که افراد با استعدادهای مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند، یکسری کارها مثل کمک به دیگران اثر بخش‌تر خواهند بود، در صورتی که در تلاش فردی ممکن است چنین نتیجه‌ای نداشته باشد. همچنین خوب است این نکته را ذکر کنیم که کمک به دیگران اگر به منظور انس بیشتر با پیامبر(ص) باشد ارزشمند خواهد بود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید