Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس مطالعات اجتماعی پایه ششم

سوره کوثر و درس مطالعات اجتماعی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در کادر صفحه ۱۰، ویژگی ­های دوست خوب از زبان امیرالمومنین(ع) بیان شده است. میتوانیم به این بهانه به دانش ­آموزان بگوییم که با رعایت حقوق دوستان خود در کارهای خوبی که به صورت گروهی انجام می ­دهند، می­توانند ضمن نزدیک‌تر شدن به پیامبر(ص)، از استعدادهای هر فرد نیز در جهت پیشبرد اهداف گروه بهره ببرند.

2.       در صفحه ۱۹ خوب است به منظور یادآوری سوره کوثر به دانش ­آموزان توضیح دهیم که وقتی می­خواهند با دوستان خود برای انجام کاری جمعی تصمیم بگیرند باید توجه داشته باشند که مقصد و راهی را انتخاب کنند که به واسطه آن خود را به پیامبر(ص) نزدیک کنند.

 

3.       در صفحه ۲۴ می­توانیم مجموعه عوامل انسانی و طبیعی را به گروهی تشبیه کنیم که وقتی در کنار هم و هر کدام در جایگاه مخصوص خود قرار بگیرند می­توانند زمینی پر برکت و پر از محصول بدهند، و به دانش­آموزان بگوییم که آنها نیز اگر با وجود استعدادهای مختلف با دوستان­ خود به نیت نزدیکی به رسول اکرم کاری را انجام دهند، نتیجه آن کار بسیار فوق‌العاده خواهد بود.

 

4.       در صفحه ۶۹ می­ توانیم ضمن گفتگو با دانش­ آموزان راجع به چگونگی پر کردن اوقات فراغت، به منظور یادآوری سوره کوثر، به آنها بگوییم که یکی از راه­ های خوب، برنامه­ ریزی برای انجام کارهای خوب گروهی به نیت افزایش محبت به پیامبر(ص) است، سپس سوره کوثر را همخوانی کنیم.

 

5.       با انجام فعالیت 6 صفحه ۹۴، می­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که در تهیه گروهی پوستری با موضوع حفاظت از دریا می ­توانند با استفاده از استعداد هر فرد در جمع به نتایج خوبی برسند و با انجام این کار به نیت انس بیشتر با پیامبر(ص)، «سوره کوثری» بشوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید