Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس ریاضی پایه ششم

سوره کوثر و درس ریاضی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در آیا می­دانید صفحه ۱۰، می‌توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که اگر به نیت نزدیک‌تر شدن به پیامبر(ص) گروه‌هایی برای شناخت بیشتر شگفتی­ های خلقت و حفاظت جمعی از محیط زیست و حیوانات تشکیل دهند، شاهد شکوفایی توانایی ­های خود در این زمینه خواهند بود.

 

2.       در سوال 1 کار در کلاس صفحه ۱۷، می­ توانیم زندگی را به محورها تشبیه کنیم و بگوییم که انسان­ها می ­توانند با انجام کارهای خوب به صورت جمعی و در جهت نزدیک شدن به پیامبر(ص)، روز به روز در جهت شکوفایی استعدادهای خود که همان جهت مثبت است، حرکت کنند.

3.       بعد از انجام فعالیت صفحه ۴۵، می ­­­­­­­توانیم این موضوع را بیان کنیم که همانطور که چندین کارت وقتی کنار هم قرار می‌گیرند با اینکه محتوای عددی متفاوتی دارند، می­توانند عددی بزرگ‌تر بسازند، انسان­ها نیز اگر برای انجام کارهای خوب در کنار هم جمع شوند، هر چند استعدادهایشان با هم متفاوت باشد، می‌توانند کارهای بزرگی را به نیت نزدیک‌تر شدن به پیامبر(ص) انجام دهند تا به این واسطه «سوره کوثری» بشوند.

 

4.       با مشاهده تصویر صفحه ۱۰۹، می‌توانیم توضیح دهیم که مراسم اربعین یک حرکت جمعی بی‌نظیر است که در آن توانمندی‌های گروه‌ها و جمع‌های مختلف به خوبی بروز می‌یابد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید