Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس فارسی پایه ششم

سوره کوثر و درس فارسی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۱۳، می ­توانیم بعد از خواندن درس محبت، به دانش‌آموزان بگوییم پیامبر ما به پیامبر مهربانی معروف بودند؛ پس اگر م ی­خواهیم خود را به ایشان نزدیک نماییم، میتوانیم کارهای جمعی برای محبت به دیگران، مثل طرح مومنانه انجام دهیم.

 

2.       در داستان صفحه ۴۳ می‌توانیم برای دانش ­آموزان توضیح دهیم همانطور که در این درس چند نفر توانستند با کمک همدیگر مشکل دوست خود را حل کنند و مانع از بروز اتفاقات بد احتمالی برای او ­شوند، آنها نیز اگر تلاش کنند که برای نزدیک شدن به پیامبر(ص) به رفع مشکلات دیگران کمک کنند، به واسطه تشکیل جمع از موفقیت­ های بیشتری در این راه برخوردار خواهند شد.

 

3.       با خواندن داستان صفحه ۵۸، می­توانیم برای یادآوری سوره کوثر به دانش ­آموزان بگوییم که آنها نیز با الگو گرفتن از دریا قلی می‌توانند به نیت نزدیکی به پیامبر(ص) با همراهی یکدیگر برای کشور و مردم، کارهای ماندگار زیادی انجام دهند.

 

4.       در درس مشاوره صفحه ۸۵، ارزش‌های مشورت با دانایان و پیران بیان شده است. خوب است به این بهانه به دانش ­آموزان بگوییم که آنها نیز اگر به نیت نزدیکی به پیامبر(ص) در کارهای جمعی با هم گروهی­ هایشان و با دیگر افراد مشورت کنند، مطمئناً هم موفق‌تر خواهند بود و همین که به واسطه عمل به توصیه ایشان «سوره کوثری» می­شوند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید