Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس هدیه های آسمان پایه ششم

سوره کوثر و درس هدیه های آسمان پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در بررسی کنید صفحه ۲۷، می­ توانیم از دانش ­آموزان بخواهیم که با تشکیل گروه­های کوچک با هم قرار بگذارند که به نیت نزدیکی به پیامبر(ص) برای مدتی یکدیگر را به انجام کارهای خوب تشویق کنند، تا به این واسطه توانایی­ هایشان در انجام کارهای خوب بیشتر شود.

 

2.       در گفتگو کنید صفحه ۴5، دانش ­آموزان باید با مشورت دوستانشان راه­هایی برای بهره­مندی بیشتر از توجه و دعاهای امام زمان(عج) پیشنهاد بدهند. خوب است در پایان این گفتگو به آنها بگوییم که اگر با هم قرار بگذارند که به نیت نزدیکی به پیامبر(ص) کارهایی که نام بردند را انجام بدهند، حتما مورد توجه ویژه امام زمان(عج) نیز قرار خواهند گرفت.

3.       در ایستگاه خلاقیت صفحه 82، می­توانیم به منظور یادآوری سوره کوثر به دانش ­آموزان بگوییم که یکی از ویژگی­های افراد موفق این است که در انجام کارهای خوب با یکدیگر همکاری می­کنند و هدفشان از انجام چنین کارهایی نزدیک شدن به پیامبر(ص) است؛ به این واسطه استعدادهایشان شکوفا شده و روز به روز موفق‌تر می­شوند.

 

4.       در صفحه ۱۰۲ راجع به خصوصیات دانش­ آموز نمونه گفتگو می­ کنیم؛ می ­توانیم ضمن این گفتگو به دانش ­آموزان بگوییم که اگر به دنبال انجام کارهای خوب جمعی باشند و این کارها را به نیت نزدیک شدن به پیامبر(ص) انجام بدهند، مطمئنا در آن موفق‌تر خواهند بود و استعدادهای بیشتری در آنها شکوفا خواهد شد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید