Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس آموزش قرآن پایه ششم

سوره کوثر و درس آموزش قرآن پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       با توجه به تصاویر و پیام قرآنی صفحه ۸، می­ توانیم به نیت نزدیک شدن به پیامبر(ص)، داستان یا روایتی از ایشان را در مورد ارزش نماز اول وقت به صورت جماعت برای دانش­آموزان بخوانیم و حتی پیشنهاد خواندن نماز جماعت در مدرسه را به آنها بدهیم و از آنها بخواهیم بر اساس استعدادشان در نقش اذان گو، مکبّر و غیره به برگزاری نماز جماعت کمک کنند.

 

2.       با توجه به پیام قرآنی صفحه ۱۴، خوب است به دانش­ آموزان این گونه توضیح دهیم که در زمان جنگ تحمیلی هر کدام از رزمندگان اسلام در جایگاهی متفاوت می‌جنگیدند و جمع شدن آنها در کنار هم موجب شکوفایی استعدادهای هر یک از آنها شده بود، و اینکه آنها نیز با الگو گرفتن از رزمندگان می‌توانند با جمع شدن در کناره هم بر اساس توانایی ­ها و استعداد­های شخصی‌شان کارهای مجاهدانه انجام دهند و اینگونه خود را به پیامبر(ص) نزدیک‌تر کنند.

 

3.       در صفحه ۲۷ می ­توانیم این موضوع را عنوان کنیم که آنچه انسان را به حضرت رسول نزدیک‌تر می­کند، تقواست. سپس به دانش ­آموزان بگوییم که اگر به صورت جمعی و برای نزدیکی به پیامبر(ص) برای انجام کارهای خوب تلاش کنند، برخی صفات مربوط به افراد با تقوا در هر یک از آنها شکوفا خواهد شد.

 

4.       با توجه به پیام قرآنی صفحه ۷۸، خوب است این موضوع را بیان کنیم که علم آموزی برای پیامبر(ص) بسیار با ارزش بود و ایشان همیشه انسان‌ها را به کسب علم و دانش توصیه می‌کردند؛ پس ما نیز اگر بخواهیم خود را به حضرت محمد(ص) نزدیک کنیم باید در این راه سعی و تلاش کنیم و اگر این تلاش برای کسب علم به صورت جمعی باشد، دانشی که بدست می­ آوریم شگفت انگیزتر خواهد بود.

 

5.       با توجه به مطالب صفحه ۸۵، می‌توانیم به دانش ­آموزان بگوییم حزب‌الله کسانی هستند که در همه بخش‌های زندگی، کارهایشان را به نیت نزدیک شدن به حضرت رسول انجام می­ دهند تا به این واسطه بستر را برای فهم بیشتر سوره ‌کوثر فراهم نماییم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید