Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس کار و فناوری پایه ششم

سوره کوثر و درس کار و فناوری پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       بعد از خواندن آشنایی با رایانه در صفحه ۲، می­ توانیم رایانه را به یک گروه که از اجزای مختلف با توانایی ­های متفاوتی تشکیل شده است تشبیه کنیم. سپس برای مرور سوره کوثر به دانش­ آموزان بگوییم که آنها نیز می ­توانند با دوستانشان که هر کدام استعداد متفاوتی دارند کارهای نتیجه بخش بسیاری را به نیت شبیه‌تر شدن به پیامبر(ص) انجام دهند.

 

2.       در پایان درس مربوط به ساخت جامدادی در صفحه ۲۷، می­ توانیم به دانش ­آموزان پیشنهاد بدهیم که هر کدام با توجه به استعداد خود یک کار هنری و دستی انجام دهند، سپس به نیت نزدیک‌تر شدن به حضرت رسول آنها را جمع‌آوری کرده و به یک موسسه خیریه اهدا نمایند یا محصولات­شان را در یک بازارچه خیریه به فروش برسانند و مبلغ حاصل را که نتیجه بهره­ مندی از استعدادهای جمع است، صرف امور خیریه کنند.

 

3.       در فعالیت کلاسی صفحه ۴۱، خوب است مفهوم سوره کوثر را این گونه عنوان کنیم که همانطور که برای نوشتن یک متن زیبا، اجزای واژه پرداز مثل زبان نوشتاری، نوع قلم، اندازه قلم و غیره باید به درستی در کنار هم قرار بگیرند، اعضای گروه­ نیز اگر بخواهند کار جمعی زیبا و خوبی انجام دهند باید با وجود تفاوت ­های فردی و توانایی­ هایشان یک وظیفه را بر عهده گرفته و به نیت محبت بیشتر به پیامبر(ص) آن را پیش ببرند.

 

4.       هنگام تدریس ساخت زنجیر آویز در صفحه ۶۳، خوب است مفهوم سوره کوثر را اینگونه توضیح دهیم که همانطورکه زنجیر از تعدادی حلقه تشکیل شده که به خوبی به هم متصل شده­ اند، اعضای یک گروه نیز اگر به نیت شبیه شدن به حضرت رسول با همه استعدادها در کنار یکدیگر قرار بگیرند، توانایی­ های جمع شکوفا شده در نتیجه کار بسیار دلپذیر خواهد بود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید