Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس فارسی پایه دوم

سوره کوثر و درس فارسی پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       با خواندن درس خرس کوچولو در صفحه ۱۶ می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم یکی از صفات خوبی که در آنها وجود دارد تمایل به تمیزی و پاکی است؛ زیرا آنها «سوره کوثری» هستند و خداوند خوبی­ های زیادی در آنها قرار داده است.

 

2.       همزمان با مطالعه درس چوپان درستکار صفحه ۳۲، خوب است به درستکاری و راست‌گویی که از ویژگی‌های ذاتی همه کودکان است اشاره کنیم و در ادامه سوره کوثر را با دانش ­آموزان قرائت کنیم.

 

3.       در درس کوشا و نوشا صفحه ۳۶ چندین صفت خوب بیان شده است. می ­توانیم با اشاره به آنها به دانش ­آموزان بگوییم که این صفات خوب و زیبا در همه کودکان وجود دارد؛ به همین دلیل همه آنها «سوره کوثری» هستند.

 

4.       در درس صفحه ۵۰ ضمن گفتگو در رابطه با دعا می­ توانیم به دانش­ آموزان بگوییم که چون پاک، مهربان و پیش خدا عزیز هستند، بهتر است برای همه دعا کنند و برای همه خوبی بخواهند.

 

5.       در درس زیارت صفحه ۵۶، می­ توانیم به دانش­ آموزان بگوییم اینکه آنها کار خوبی مثل دانه­ دادن به کبوترهای حرم و کلا غذا دادن به حیوانات را دوست دارند، ناشی از مهربانی و خوب بودن آنهاست؛ تا به این واسطه سوره کوثر را برای آنها مرور کرده باشیم.

 

6.       شعر من هنرمندم صفحه ۶۸، می ­تواند بهانه­ ای باشد برای جلب توجه دانش ­آموزان به صفات خوبی که خداوند درون آنها به ودیعه گذاشته است.

 

7.       در درس هفدهم صفحه ۱۰۷، می­ توانیم علاقه کودکان به حیوانات و جانوران را ناشی از مهربانی و کنجکاو بودن آنها برای شناخت مخلوقات خداوند بدانیم و به این بهانه سوره کوثر را مرور کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید