Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس علوم پایه دوم

سوره کوثر و درس علوم پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در صفحه ۲۱، تصویر دختری را که در حال کمک کردن به مادرش است مشاهده می­کنیم. می­ توانیم راجع به صفات زیبایی که در آنها وجود دارد که موجب می­شود آنقدر مهربان و صمیمی باشند و تمایل داشته باشند که به همه کمک کنند، گفتگو کنیم.

 

2.       با توجه به تصویر کار در منزل صفحه 41، می­توانیم به برخی صفات دانش­ آموزان که در ارتباط با اعضای خانواده بروز پیدا می­کنند، مثل محبت، قدردانی، یاری رسان بودن و صداقت آنها اشاره کنیم و در ادامه سوره کوثر را با هم بخوانیم.

 

3.       با توجه به تصویر صفحه ۵۷، خوب است به دانش ­آموزان بگوییم که صمیمیت، همدلی و همکاری آنها با هم در انجام کارهای خوب از جمله صفات قابل تحسینی است که خداوند در درون تمام کودکان قرار داده است.

 

4.       در صفحه ۶۲، می ­توانیم با مشاهده کاردستی­ هایی که دانش ­آموزان با وسایل دور ریز تهیه کرده ­اند، توجه آنها را به صفت خلاق بودنشان جلب کنیم و در ادامه سوره کوثر را همخوانی کنیم.

 

5.       در گفتگو کنید صفحه 73، از دانش ­آموزان خواسته شده که راهکاری برای کمک به سالم ماندن حیوانات بدهند. می ­توانیم میل کمک به دیگر موجودات و تلاش برای حفظ سلامت آنها را از جمله صفاتی معرفی کنیم که خداوند در درون انسان‌ها قرار داده است.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید