Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس هدیه های آسمان پایه دوم

سوره کوثر و درس هدیه های آسمان پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 22 خوب است ضمن انجام تمارین، به دانش ­آموزان بگوییم اینکه دوست دارند برای همه دعا کنند، ناشی از ذات پاک و مهربان بودن آنهاست که باعث می­شود خوبی ­ها را برای همه بخواهند. می­ توانیم در ادامه نیز سوره کوثر را همخوانی کنیم.

 

2.       پس از مطالعه داستان صفحه ۳۸، می ­توانیم برای مرور سوره کوثر، به دانش­ آموزان بگوییم همه آنها مثل کودک درون داستان با ادب هستند و این ادب در رفتار و نحوه صحبت کردن­شان با دیگران به خوبی قابل مشاهده است.

3.       پس از خواندن شعر صفحه ۵8، می­ توانیم توجه دانش ­آموزان به این صفت درونی آنها جلب کنیم که تمایل به صحبت با خداوند دارند و در ادامه به آنها بگوییم که نماز خواندن راهی بسیار خوب برای این کار است.

 

4.       خوب است به بهانه درس صفحه ۷۲، به دانش ­آموزان بگوییم که یکی از صفات پسندیده ­ای که در همه آنها وجود دارد، احترام گذاشتن به دیگران است، که با پیشی گرفتن در سلام کردن می­ توانند آن را بروز بدهند.

 

5.       در درس صفحه ۸۴ پیامبرصلی‌الله‌علیه‌واله راه خوشبخت و سعادتمند شدن را پرهیز از دروغگویی عنوان می­کنند. خوب است پس از مطالعه درس به دانش ­آموزان بگوییم که راستگویی یکی از صفات خوب است که در درون همه آنها وجود دارد، سپس آنها را به خاطر اینکه با داشتن چنین صفات خوبی «سوره کوثری» هستند تحسین کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید