Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس علوم پایه ششم

سوره ناس و درس علوم پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1. در صفحه­ ی ۲۱ و 22، دانش ­آموزان باید راه ­هایی را برای جلوگیری یا کاهش تأثیر قطع بی‌رویه­ درختان و تخریب جنگل­ ها در زندگی جانداران و نیز بازیافت کاغذ در خانه و مدرسه ارائه بدهند. می ­توانیم از دانش­ آموزان نظرخواهی کنیم که چگونه در کنار هم می‌توانند راهی برای آگاه کردن مردم در مورد این موضوع ­ها انجام دهند، و اینگونه یکی از اهداف سوره ناس را با آنها مرور کنیم.

2.     در صفحه­ ۲۸ در قسمت جمع‌آوری اطلاعات، دانش ­آموزان باید در مورد آهن زنگ نزن تحقیق کنند. می‌توانیم برای دانش‌آموزان توضیح دهیم همانطور که مجموعه سه فلز میتواند یک آلیاژ عالی و پرفایده ایجاد کند، ما انسان‌ها هم اگر در کنار هم قرار بگیریم با مجموعه توانایی‌هایی که داریم می‌توانیم کاری خوب و خاص انجام دهیم و این گونه اهداف سوره ناس را برای آنها برجسته کنیم.

علوم ششم-۲۸

3.     در آزمایش کنید صفحه­ ۵۱ حالت سوم، می­ توانیم با بیان این موضوع که ما برای هل دادن یا کشیدن یک چیز بزرگ باید با کمک چند نفر نیروی زیادتری وارد کنیم، به دانش‌آموزان بگوییم که برای انجام کارهای خیر و بزرگ نیز بهتر است گروه تشکیل شود تا بتوان با کمک افراد بیشتر، سریع‌تر آن کار را به نتیجه رساند و اینگونه آنها را به مفهوم سوره­ ناس ارتباط دهیم.

4.     در جمع آوری اطلاعات صفحه­ ۹4 از دانش‌آموزان خواسته شده که با کمک معلم خود نمایشگاهی از تصاویر یا نمونه‌هایی از جانوران و گیاهان محیط زیست خود برگزار کنند. انجام این فعالیت می ­تواند بهانه ­ای برای گفتگو راجع به اهمیت تشکیل گروه در انجام کارها و یادآوری سوره­ ناس باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید