Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس ریاضی پایه ششم

سوره ناس و درس ریاضی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  در تمرین 1 صفحه ۱۰، چند کارت کنار هم قرار می‌گیرند تا اعدادی را بسازند. می‌توانیم برای یادآوری سوره ناس به دانش ­آموزان توضیح دهیم که هر کارت را می ­توان یک نفر فرض کرد. هرچه کارت بیشتر کنار هم قرار بگیرد، می توان عدد بزرگ‌تری ساخت. پس انسان ها هم برای شکل‌گیری و رسیدن به یک هدف بزرگ هرچه بیشتر باید در کنار هم قرار گرفته و با هم همراه شوند تا بتوانند نتیجه ارزشمندتر و بهتری از کار خیرشان دریافت کنند. سپس می ­توانیم سوره­ ناس را همخوانی کنیم.

2.     در فرهنگ خواندن صفحه ۲۲، می‌توانیم در مورد این که چگونه می‌توان با تشکیل گروه­ هایی از هدررفت آب جلوگیری کرد و مردم را در مورد آب مجازی در سریع‌ترین زمان آگاه ساخت از دانش­ آموزان نظرخواهی کنیم تا اینگونه مفهوم سوره ناس را در کلاس یادآوری کرده باشیم.

ریاضی ششم-۳۰

3.     در صفحه­ ۷۴ می ­توانیم جهت یادآوری هدف سوره­ ناس برای دانش ­آموزان، به آنها توضیح دهیم که همان‌طور که مکان‌ها وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند یک آدرس را می‌سازند، انسان‌ها نیز وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند راهی باشند برای رسیدن به نقطه هدف و آن هدف می ­تواند کارهای خیر بی‌شماری باشد که در این عالم وجود دارد.

4.     در صفحه­ ۸۰ می ­توانیم ضمن توضیح اینکه در ریاضی از مجموعه نقاط در کنار هم می­توان یک شکل هندسی کشید، به دانش ­آموزان بگوییم ما انسان­ها هم می­ توانیم در کنار یکدیگر، شکلی از همدلی و همکاری در یک کار ارزشمند را بسازیم و اینگونه بقیه را هم تشویق کنیم و الگویی برای آنها باشیم. به این شکل اهداف سوره ناس را با دانش ­آموز مرور کرده­ ایم و در آخر هم می­ توانیم از آنها بخواهیم که سوره­ ناس را با هم قرائت کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید

Published By
m.golzar

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید