Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره مسد و درس آموزش قرآن پایه دوم

سوره مسد و درس آموزش قرآن پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره مسد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه مسد اشاره کنیم. 

1.       تصویری که در صفحه 18 کتاب درسی قرآن آمده است، تصویر کودکی است که بیمار شده است. هرچند که این تصویر مربوط به پیام قرآنی بالای آن و درمورد احسان و نیکی است، اما می‌توان از آن برای بیان این نکته استفاده نمود که از کودکان بخواهیم مراقب سلامتی خود باشند تا به جسم آنها آسیبی نرسد. در خلال تدریس این پیام قرآنی می‌توانیم سوره مسد و مفاهیم آن را نیز خصوصا اگر در پایه اول تدریس شده، مرور نماییم.

 

2.        پیام قرآنی صفحه 23 درمورد خوردن و نوشیدن و اسراف نکردن است و تصویری از چند کودک را نشان می‌دهد که انواع غذاها و خوراکی‌ها برایشان فراهم است. یکی از موارد اسراف، پرخوری است و پرخوری نیز به بدن انسان آسیب وارد می‌کند. و نکته‌ای که از سوره مسد در این پیام قرآنی قابل انتقال به بچه‌ها است، همین نکته است.

 

3.       در صفحه 61 آیاتی در ارتباط با حضرت نوح و پسرش به همراه تصویری از این ماجرا آمده است. در این صفحه می‌توانیم به بچه‌ها بگوییم پسر حضرت نوح حرف پدرش را گوش نکرد در حالی که پدرش حرف درستی می‌زد و این باعث شد به خود آسیب برساند.

 

4.       داستان اصحاب فیل در صفحه 65، از این لحاظ به سوره مسد مرتبط است که عده‌ای از انسان‌ها قصد خراب کردن خانه خدا را داشتند اما به جای اینکه موفق شوند این کار را انجام بدهند، به خاطر دشمنی با خدا به خودشان آسیب وارد کردند و نابود شدند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید