Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس هدیه های آسمان پایه دوم

سوره ماعون و درس هدیه های آسمان پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       پس از خواندن درس صفحه ۲0، می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که یکی از راه­ های «سوره ماعونی» شدن، توجه به کمبودهای دیگران به واسطه دعا برای برطرف شدن آن کمبودها است.

 

2.       در ببین و بگو صفحه 28، دانش ­آموزان با نحوه وضو گرفتن و قوانین مربوط به آن آشنا می­شوند. خوب است توجه آنها را به این موضوع جلب کنیم که کمک به افراد کوچک‌تر برای وضو گرفتن از جمله نکاتی است که باید آن را مورد توجه قرار بدهند.

 

3.       مطالعه درس خانواده مهربان در صفحه ۵۰، بهانه خوبی برای آشنا کردن دانش­ آموزان با موقعیت­ هایی است که لازم است نسبت به کمبودهای دیگران بی­ تفاوت نباشند و عکس العمل نشان بدهند.

 

4.       پس از خواندن شعر صفحه 62، می­ توانیم به دانش ­آموزان بگوییم که با توجه به کمبودهای دیگران و بی­تفاوت نبودن نسبت به آنها، علاوه بر شبیه شدن به امام علی(ع)، «سوره ماعونی» نیز می ­شوند.

 

5.       در درس جشن بزرگ صفحه ۸۸، خوب است به این موضوع اشاره کنیم که توجه به نیازمندان و محرومان از قوانین مهم در برگزاری جشن­ ها به ویژه جشن ­های مذهبی است، سپس سوره ماعون را با دانش ­آموزان همخوانی کنیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید