Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس فارسی پایه دوم

سوره ماعون و درس فارسی پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       در نگاه کن و بگو صفحه 11، می ­توانیم ضمن بیان قوانین حضور در مسجد برای دانش­آموزان، راجع به اینکه توجه ویژه به بچه ­های کوچک‌تر در مسجد، همچنین کمک به محرومان یکی از مهم‌ترین این قوانین است نیز گفتگو کنیم و در ادامه سوره ماعون را همخوانی نماییم.

 

2.       در درس صفحه ۳۲، خوب است دانش­ آموزان را با راستگویی و درستکاری به عنوان قانونی که لازم است در زندگی فردی و اجتماعی رعایت بشود، آشنا کنیم و به آنها بگوییم که رعایت این قانون به آنها کمک می ­کند که یک قانون مهم­تر که بی‌تفاوت نبودن نسبت به دیگران است را رعایت کنند و به این ترتیب «سوره ماعونی» بشوند.

 

3.       در درس صفحه ۵۰، می­ توانیم به منظور یادآوری سوره ماعون، با دانش­ آموزان راجع به این موضوع صحبت ­کنیم که یکی از قوانین در برقراری ارتباط با دیگران، محبت کردن به دیگران به خصوص به افراد کوچک­تر و ضعیف­تر است؛ زیرا خدا کسانی را که به دیگران مهربانی می­ کنند، دوست دارد.

 

4.       در درس نوروز صفحه ۹۲، خوب است ضمن گفتگو راجع به قوانینی که در دید و بازدید­ها و سفرهای نوروزی باید رعایت شوند، به دانش ­آموزان بگوییم یکی از قوانین مهم برای لذت بردن از نوروز، کمک به نیازمندان و سرزدن به افرادی است که تنها هستند و خانواده­ ای ندارند؛ زیرا اینگونه با شادی آنها ما هم شاد و «سوره ماعونی» می­ شویم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید