Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس آموزش قرآن پایه دوم

سوره ماعون و درس آموزش قرآن پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       با توجه به تصویر صفحه ۱۸، می ­توانیم به دانش ­آموزان بگوییم از جمله قوانینی که در دوستی­ ها باید رعایت شود، توجه به دوستان بیمار و کمک به جبران عقب ماندگی ­های درسی آنها است که یکی از راه‌های «سوره ماعونی» شدن نیز هست.

 

2.       با توجه به پیام قرآنی صفحه ۲۳، خوب است به دانش ­آموزان بگوییم که یکی از قوانین مهم در خوردن و آشامیدن آن است که به اندازه نیاز مصرف کنیم. سپس اینطور ادامه دهیم که یکی از مهم­ترین قوانین، تقسیم خوراکی­ ها با بچه ­هایی است که خوراکی ندارند.

 

3.       با مشاهده تصویر صفحه ۴۰، خوب است ضمن بیان قوانین رفتن به مسجد، به دانش­آموزان بگوییم که یکی از مهم­ترین این قوانین توجه و کمک به افراد مسن در مسجد است. می ­توانیم در ادامه سوره ماعون را همخوانی کنیم.

 

4.       در صفحه ۵۸، می ­توانیم توجه دانش ­آموزان را به تصویر کودکی که در حال کمک کردن به یک خانم مسن است، جلب کنیم و بگوییم یکی از مهم­ترین قوانین در ارتباط با افراد مسن، توجه و کمک به آنهاست.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید