Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ماعون و درس آموزش قرآن پایه اول

سوره ماعون و درس آموزش قرآن پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ماعون نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ماعون اشاره کنیم. 

1.       در فعالیت 2 صفحه 26، دانش ­آموزان باید با وصل کردن نقطه چین­ ها به هم، شکل ­ها را کامل و رنگ‌آمیزی کنند. خوب است به منظور یادآوری سوره ماعون توجه آنها را به قانون­ های این فعالیت که موجب می­ شود شکل­ها به درستی و زیبایی تکمیل بشوند، جلب کنیم و سپس سوره را همخوانی نماییم.

 

2.       در فعالیت 2 صفحه 43، از دانش ­آموزان می­ خواهیم که با هم گروهی خود لوحه­ ها را بخوانند. می ­توانیم به آنها بگوییم که اگر می­ خواهند «سوره ماعونی» بشوند یکی از قوانین این فعالیت این است که به دوست شان در خواندن صحیح لوحه­ ها کمک کنند.

 

3.       در صفحه ­60، خوب است ضمن گفتگو با دانش ­آموزان راجع به تصویر این صفحه، در مورد قوانین بازی لِی- لِی و اینکه وجود این قوانین باعث می­شود همه از بازی لذت ببرند صحبت کنیم. سپس سوره ماعون را بخوانیم و به دانش ­آموزان بگوییم که با بازی دادن همه هم‌کلاسی ­ها در بازی، «سوره ماعونی» می ­شوند.

 

4.       با توجه به تصویر صفحه 76 می ­توانیم با دانش­ آموزان راجع به لذتی که از غذا دادن به کبوترها می­ برند صحبت کنیم و به آنها بگوییم که یکی از نکاتی که در این شرایط خوب است رعایت کنند تا به آنها خوش بگذرد و «سوره ماعونی بشوند»، این است که اگر برادر یا خواهر کوچک‌تری دارند یا کودک کوچک‌تری را در اطراف خود می­ بینند به او هم کمک کنند تا به کبوترها غذا بدهد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید