Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره توحید و درس فارسی پایه پنجم

سوره توحید و درس فارسی پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره توحید نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه توحید اشاره کنیم. 

1.       در صفحه 26 داستان “رازی و ساخت بیمارستان”، زکرّیای رازی با توجه به قوانین مربوط به فاسد شدن گوشت اقدام به ساخت بیمارستان در مناسب‌ترین مکان نموده است. با خواندن این داستان می‌توانیم توجه دانش‌آموزان را به نحوه استفاده از قوانینی که خالق یکتا در طبیعت وضع کرده است، جلب کنیم.

 

2.       در داستان صفحه 42 “گلدان خالی”، پادشاه قصه از یکی از قوانین مربوط به رشد گیاه برای انتخاب فرد مناسب برای جانشینی خود استفاده می‌کند. می‌توانیم به این بهانه سایر قوانین مربوط به رشد گیاه را با دانش‌آموزان مرور کنیم.

 

3.       با خواندن داستان “زال و سیمرغ” در صفحه 92 می‌توانیم با دانش‌آموزان راجع به قوانین حاکم بر پرواز پرندگان گفتگو کنیم. هم‌خوانی سوره توحید در این بخش می‌تواند به یادآوری مفهوم سوره توحید کمک کند.

 

4.       در صفحه 105 شعر “بال در بال پرستوها” به آمدن فصل بهار اشاره شده است. می‌توانیم از دانش‌آموزان بخواهیم که راجع به قوانین مربوط به تغییر فصل‌ها در کلاس گفتگو کنند. خوب است به آنها یادآوری کنیم که خالق تمام قوانین حاکم بر طبیعت خداوند عالمیان است.

 

5.       در صفحه 129 شعر “چشمه و سنگ” می‌توانیم راجع به قوانین مربوط به تشکیل چشمه و جاری شدن آن و یا قوانین تشکیل خاک به واسطه خرد شدن سنگ با دانش‌آموزان به گفتگو بپردازیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید