Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

کُلاژ و کاردستی

کُلاژ و کاردستی

از دیگر فعالیت‌هایی که می‌توان برای سوره حمد در این پایه انجام داد، ساخت کاردستی و کُلاژ است. انواعی از ریسه‌ها، عروسک‌های پنبه‌ای و کاغذی و پارچه‌ای، انواع نشانگرهای کتاب، انواع اریگامی، کارت پستال، قاب عکس و تابلو و … همه و همه در فعالیت‌های این سوره جای می‌گیرند.

مثلا نشانگر کتاب می‌تواند یک تکه مقوای مستطیلی 4  20 باشد که هر یک از بچه‌ها آن را به سلیقه خودشان نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌کنند. می‌توانیم با چسب و اکلیل و روبان هم آن را تزیین کنیم و بعد از آن یک مسابقه کتابخوانی راه بیندازیم تا بچه‌ها به بهانه استفاده از نشانگرهای خود، یک کتاب بخوانند؛ یا نشانگرها را کمی معطر کنیم تا لای کتاب قرآن خود بگذارند و گاهی با آن زیر آیات خط ببرند.

نمونه دیگر کاردستی متناسب سوره حمد، انواع ریسه است؛ برای این کار به همه بچه‌ها کاغذهای مثلثی می‌دهیم و می‌خواهیم روی آنها تصویری از گل یا منظره بکشند. از طرف دیگر به میزان کافی و لازم، کاغذ رنگی خرد شده آماده می‌کنیم. از بچه‌ها بخواهیم کاغذهای رنگی خرد شده را با استفاده از چسب، روی نقاشی خود بچسبانند. درواقع نقاشی را با کاغذهای رنگی، رنگ کنند و یک کلاژ بسازند. در پایان می‌توانیم همه کاردستی‌ها را به هم وصل کنیم و یک ریسه بسازیم.

مورد دیگر کارت پستال است که با استفاده از دانه‌های حبوبات، یا برگ‌ها، چوب بستنی و یا حتی دانه میوه‌ها می‌توانیم به بچه‌ها آموزش دهیم یک کارت پستال زیبا بسازند.

بنابراین هر نوع کاردستی و کلاژ که درواقع به معنای زیبایی آفرینی توسط سازنده آن است، در این بخش قرار دارد.

آیکون-لپ-تاپ
این فعالیت به صورت مجازی هم قابل اجراست.

Published By
m.golzar

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید