Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره مسد و درس فارسی پایه اول

سوره مسد و درس فارسی پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره مسد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه مسد اشاره کنیم. 

1.       در نگاره دوم، در صفحه 6 تصویر یک مسواک آمده است. مسواک نزدن و آسیب دیدن دندان از مواردی است که مفهوم آسیب را به خوبی در ذهن کودکان روشن می‌کند.

 

2.        در نگاره سوم صفحه 7، چراغ راهنمایی و رانندگی زمینه خوبی برای نشان دادن آسیب یا دور شدن از آن است. اگر کسی به چراغ راهنمایی توجه نکند، ممکن است آسیب ببیند.

 

3.       در نگاره پنجم در صفحه 13، از بچه‌ها بپرسیم اگر کسی لیوان شخصی نداشته باشد و در مدرسه با دستان خود یا با لیوان دوستش آب بخورد، ممکن است چه آسیبی ببیند؟

 

4.       در نگاره ششم در صفحه 15 یادآوری کنیم اگر کسی پوست موز روی زمین بیندازد چه خطری دارد و احتمال دارد چه آسیبی به دیگران وارد کند؟

 

5.       در درس چهارم در صفحه 37، می‌توانیم به دانش‌آموزان یادآوری کنیم اگر با دست‌های نشسته میوه و مواد غذایی را در دهان خود بگذارند، ممکن است مریض شوند و آسیب ببینند.

 

6.       در درس ششم صفحه 45 از کودکان بپرسیم اگر یک کشور سرباز نداشته باشد، دشمنان به آن کشور حمله می‌کنند و همه مردم با هم آسیب می‌بینند.

 

7.       در درس هشتم صفحه 53، سوالی مطرح شده است: «در کنار دریا چگونه از خود مراقبت می‌کنی؟» می‌توانیم ادامه دهیم: اگر کسی در کنار دریا مراقب خود نباشد، ممکن است چه آسیب‌هایی ببیند؟

 

8.       در درس یازدهم صفحه 62، از بچه‌ها بپرسیم اگر هنگام سرما و برف لباس مناسب نپوشیم چه آسیبی دارد و ربط این موضوع به سوره مسد چیست؟

 

9.       درس بیست و یکم در صفحه 101 درمورد دو مرغابی و یک لاک‌پشت است. این درس مربوط به بی‌موقع صحبت کردن است که سبب آسیب می‌شود.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید