Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره مسد و درس آموزش قرآن پایه اول

سوره مسد و درس آموزش قرآن پایه اول

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره مسد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه مسد اشاره کنیم. 

1.       در درس دوم، نعمت‌های خدا، صفحه 23، شعری درمورد چشم و گوش و دست و … آمده است. موقعیتی است تا به بچه‌ها بگوییم از نعمت‌هایی که خدا در اختیارمان قرار داده، مراقبت کنیم تا آسیب نبینند.

 

2.        در ادامه درس دوم که مربوط به نعمت‌های خداوند است، در صفحه 29 تصویری از یک آبشار آمده است. اگر انسان‌ها از طبیعت مراقبت نکنند، به آنها آسیب وارد می‌شود و در نهایت ضرر این آسیب به خود انسان می‌رسد.

 

3.       در درس سوم، خانه ما در صفحه 34، یک خانواده و محبت بین آنها به تصویر کشیده شده است. اگر بین اعضای یک خانواده، گرما و محبت نباشد، آنها آسیب‌پذیر می‌شوند و زندگی سختی خواهند داشت.

 

4.       در درس پنجم در صفحه 59، می‌توانیم از کودکان بپرسیم اگر نظافت و تمیزی را رعایت نکنیم، ممکن است چه آسیبی به ما برسد و چه ارتباطی بین رعایت پاکیزگی و سوره مسد وجود دارد؟

 

5.       در درس ششم، مدرسه ما، در صفحه 65 می‌توانیم از کودکان بخواهیم به ما توضیح دهند اگر کسی به مدرسه نرود و باسواد نشود چه آسیبی می‌بیند؟

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید