Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره حمد و درس آموزش قرآن پایه پنجم

سوره حمد و درس آموزش قرآن پایه پنجم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره حمد نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه حمد اشاره کنیم. 

1.       دانش­ آموزان باید تمارین کار در کلاس را که نمونه ­ای از آن در صفحه ۴ مشاهده می­شود، به کمک هم کلاسی خود انجام بدهند. کمک به دیگران و یا کاری را به کمک یکدیگر انجام دادن از جمله رفتارهایی است که در تعاملات اجتماعی می­ تواند صحنه ­های زیبایی را بیافریند و دلیلی برای یادآوری سوره حمد باشد.

 

2.        در داستان بشارت صفحه ۳۰، یکی از خصلت­ های زیبای حضرت ابراهیم علیه‌السلام در برخورد با دیگران که گشاده رویی و میهمان نوازی است، بیان شده ­است. بنابراین می­توانیم پس از خواندن داستان، مفهوم سوره مبارکه حمد را به دانش ­آموزان یادآوری کنیم.

 

3.       در پیام قرآنی صفحه ۴۰ ‌موضوع وفای به عهد مطرح شده است، که در برقراری ارتباط با اطرافیان اعم از خانواده، مدرسه و اقوام می­ تواند مؤثر باشد. گفتگو راجع به زیبایی چنین خصلتی می ­تواند بهانه­ ای برای یادآوری سوره حمد باشد.

4.       پیام قرآنی صفحه ‌۴۸ راجع به کمک به دیگران در نیکی کردن و کارهای خوب است. در همین صفحه تصویر کودکانی را مشاهده می کنیم که در تعامل با یکدیگر مطابق پیام قرآنی عمل می ­کنند. گفتگو راجع به تصویر می ­تواند بستر مناسب برای یادآوری مفهوم سوره مبارکه حمد را فراهم کند.

 

5.       در پیام قرآنی صفحه 74، دانش­ آموزان به رعایت عدل و نیکی به دیگران در تعاملات خود دعوت شده­ اند. بنابراین خوب است پس از گفتگو راجع به پیام قرآنی، سوره حمد را همخوانی کنیم.

 

6.       در تصویر صفحه ۸۲ ذیل پیام قرآنی، پسر بچه ­ای را مشاهده می ­کنیم که قصد دارد بین دوستانش صلح و دوستی بر قرار کند. این ویژگی در تعامل با دیگران بسیار تحسین برانگیز بوده و می ­تواند بستری برای همخوانی سوره مبارکه حمد باشد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید