Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره کوثر و درس ریاضی پایه دوم

سوره کوثر و درس ریاضی پایه دوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره کوثر نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه کوثر اشاره کنیم. 

1.       خوب است پس از حل مسئله ۲ صفحه ۹، به دانش ­آموزان بگوییم که یکی از صفات خوبی که همه کودکان مثل سینا دارند، اشتیاق به یادگیری و مطالعه کتاب­های مختلف به این منظور است؛ سپس می­توانیم به این بهانه سوره کوثر را با هم بخوانیم.

 

2.       در فرهنگ خواندن صفحه ۱۸، می­ توانیم با توجه به دوران کودکی ابوعلی سینا که همواره به دنبال یادگیری و کسب علم بود، به دانش­ آموزان بگوییم که آنها هم شوق یادگیری و علم آموزی را در درون خود دارند که یکی از صفاتی است که داشتنش همچون سرمایه ­ای با ارزش است.

 

3.       در صفحه ۹۸، می­ توانیم به بهانه حل مسئله ۲ ضمن تحسین کار مریم در کمک کردن به دیگران، به دانش­ آموزان بگوییم که خیرخواهی و خیر رسانی به دیگران از جمله صفات زیبایی است که درون تمام کودکان وجود دارد. سپس سوره کوثر را با هم بخوانیم.

 

4.       در فرهنگ خواندن صفحه ۱۲۶، می ­توانیم به صفات خوبی که به فرهاد و حمید نسبت داده شده مثل مهربانی، گذشت، خوشرویی و … اشاره کنیم و به دانش ­آموزان بگوییم که این صفات خوب درون همه آنها نیز هست؛ زیرا همگی «سوره کوثری» هستند.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید