Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس آموزش قرآن پایه ششم

سوره ناس و درس آموزش قرآن پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  پیام قرآنی صفحه­ ۸ در مورد برپایی نماز است. برپایی نماز به جماعت و همچنین اول وقت خواندن آن از آن دسته کارهای خیری است که دانش ­آموزان می­ توانند با تشکیل گروه‌هایی به عملی شدن آن در مدرسه اهتمام داشته باشند. در نتیجه خوب است به بهانه­ یادآوری سوره­ ناس با آنها راجع به کارهایی که می ­توانند جهت عملی شدن این امر در مدرسه انجام دهند گفتگو کنیم.

2.     در صفحه­ ۱۴، می­ توانیم پس از خواندن پیام قرآنی به نقش جمع­ ها در به موفقیت رسیدن کارهای خیر مثل فتح مکه و پیروزی رزمندگان اسلام اشاره کنیم و بگوییم که به هم پیوستن افراد نقش مهمی در سرعت بخشیدن و به نحو احسن انجام شدن این گونه حرکت­ ها دارد.

قران ششم-۲۴

3.     در انتهای صفحه­ ۴۱ از دانش ­آموزان خواسته شده که برای موفقیت خود یک برنامه هفتگی بنویسند و به کلاس بیاورند. می ­توانیم از آنها بخواهیم که در برنامه­ خود برای انجام کارهای خوب هم برنامه ­ریزی داشته باشند. سپس در کلاس راجع به اینکه چگونه می ­توانند به این کارها سرعت ببخشند(مثلا با انجام گروهی کارها)، گفتگو کنیم.

4.     پس از خواندن داستان مباهله در صفحه­ 72، می‌توانیم به منظور یادآوری سوره­ ناس به ارزش و قدرت کار یک جمع که در کنار یکدیگر برای رضای خدا کار می ­کنند، اشاره کنیم.

5.     با توجه به تصویر صفحه­ ۸۴، می­ توانیم با دانش ­آموزان راجع به نتیجه­ به هم پیوستن مردم در سرعت بخشیدن به براندازی حکومت طاغوت گفتگو کنیم.

6.     در پیام قرآنی صفحه­ 85، به حزب الله اشاره شده ­است. می‌توانیم در این قسمت با تاکید بر تشکیل گروه در انجام خیر توسط این افراد، از دانش ­آموزان بخواهیم که مثالهایی از حزب الله را در زندگی امروز بیان کنند. مثلا: کادر درمانی در مبارزه با ویروس کرونا، مدافعین حرم و … .

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید