Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس هدیه های آسمانی پایه ششم

سوره ناس و درس هدیه های آسمانی پایه ششم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  می­ توانیم پس از خواندن داستان سرزمین آزادگان، در برایم بگو صفحه­ 19، با اشاره به داستان امام حسین علیه‌السلام که به همراهی ۷۲ تن از یارانشان توانستند مردم را از خواب غفلت بیدار کنند، اثرگذاری و ماندگاری کار خیر گروهی را به دانش ­آموزان یادآوری کنیم سپس سوره­ ناس را با همخوانی کنیم.

2.     در گفتگو کنید صفحه­ ۲۷، می­ توانیم با دانش ­آموزان راجع به تشکیل یک گروه امر به معروف که وظیفه ­اش دعوت دیگران به حفظ نظم و پاکیزگی و غیره در مدرسه است، گفتگو کنیم.

۰۰۰-۱۰۴-C34-3.indd

3.   در گفتگو کنید صفحه­ ۴۵، دانش ­آموزان می­ توانند علاوه بر گفتگو راجع به تهیه لیستی از کارهای خوب گروهی که می­توانند جهت ظهور انجام بدهند، قرار بگذارند که هر روز قبل از کلاس با هم دعای فرج را بخوانند تا به این واسطه به سوره­ ناس نیز عمل کرده باشند.

4.     در گفتگو کنید صفحه­ ۷5، می ­توانیم یکی از نمادهای کار خیر و دسته جمعی را نماز عید فطر و جشن عید قربان معرفی کنیم. در روز عید قربان مسلمانان با هم جشن می‌گیرند و با قربانی کردن گوسفند و هدیه کردن آن به مستمندان و فقیران آنها را شاد می‌کنند.

5.     در صفحه­ 90 می توانیم به منظور یادآوری سوره­ ناس به دانش ­آموزان بگوییم که یکی از کارهای خوبی که می­توانند به صورت دسته جمعی انجام بدهند، تشکیل یک گروه به منظور زیارت دسته جمعی گلزار شهدا یا دیدار با خانواده ­های ایشان است.

 

6.     در کامل کنید صفحه­ ۱۰۲، می ­توانیم در بخش ویژگی­ های یک دانش‌آموز نمونه در ارتباط با خود به داشتن سرعت در کار خیر و برنامه­ ریزی برای آن اشاره کنیم. همچنین در ارتباط با دیگران م ی­توانیم بگوییم او کسی است که برای انجام کارهای خوب گروه تشکیل میدهد تا بهتر و سریع‌تر به نتیجه برسد. به این ترتیب توانسته ­ایم مفهوم سوره­ ناس را نیز یادآوری کرده باشیم.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید