Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

سوره ناس و درس ریاضی پایه سوم

سوره ناس و درس ریاضی پایه سوم

علاوه بر همه فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که می‌توانیم به واسطه آنها دانش‌آموزان را متوجه مفهوم سوره ناس نماییم، محتوای کتاب‌های درسی هم می‌توانند بستر خوبی برای این امر باشند. هر جای کتاب‌ها که بحث مشارکت در انجام کارهای خوب مطرح باشد، می‌توانیم به سوره مبارکه ناس اشاره کنیم. 

1.  در فرهنگ خواندن صفحه­ ۲۴، دانش ­آموزان برای حل مسئله راه ­های متفاوتی پیشنهاد می ­دهند؛ اما یکی از راه حل ­های پیشنهادی بهتر است و سریع‌تر به جواب م ی­رسد. میتوانیم به این بهانه به آنها یادآوری کنیم که انتخاب بهترین کار از بین کارهای خوب اهمیت دارد تا به این واسطه سوره­ مبارکه­ ناس را یادآوری کرده باشیم.

ریاضی سوم-۲۴

2.     در “انجام بده” صفحه­ ۳۸ و ۳۹، مقدار جرم اشیاء با ترازوهای مختلف اندازه‌گیری شده است؛ اما امروزه بهترین و سریع‌ترین روش، استفاده از ترازوهای دیجیتالی است. خوب است به این بهانه به­ دانش ­آموزان یادآوری کنیم که هنگام مواجهه با چند کار خوب که می­ توانند همه­ آنها را انجام بدهند، باید یکی از آنها را که بهترینشان هم باشد، برگزینند.

3.     در ابتدای فصل 6 صفحه­ ۹۷، این مطلب بیان شده که روش‌های محاسبه ه­ای که در مدرسه می­ خوانیم با شیوه­ هایی که مغازه ­دارها استفاده می­ کنند، متفاوت است. آنها اصولا روش­ های محاسبه­ ذهنی را استفاده می ­کنند تا سریع‌تر به جواب مورد نظر برسند. بحث و گفتگو راجع به انتخاب بهترین کار می ­تواند یادآور مفهوم سوره­ مبارکه­ ناس برای دانش ­آموزان باشد.

4.     در فصل جمع و تفریق ­ها صفحه­ 97 تا 111، دانش ­آموزان با راه­ های متفاوت محاسبه­ جمع و تفریق­ ها از جمله رسم شکل فرآیندی و انتقالی آشنا می­ شوند و در انتهای فصل سریع‌ترین و بهترین راه را می ­آموزند. می­ توانیم بعد از پایان فصل، سوره­ مبارکه ناس را به منظور یادآوری اهمیت انتخاب بهترین کار از بین چندین کار خوب، همه با هم بخوانیم.

5.     در صفحات ۱۳۸ و ۱۳۹، دانش­ آموزان می ­آموزند که با روش ­های متفاوت می­ توانند حاصلضرب ­ها را محاسبه کنند؛ اما در انتهای صفحه­ ۱۳۸ استفاده از ماشین حساب پیشنهاد شده است که می ­تواند سریع‌ترین راه باشد. می ­توانیم در این بخش به دانش­آموزان بگوییم که باید توجه داشته باشند که هنگام روبرو شدن با کارهای متعدد که همگی خوب هستند، باید یکی از آنها را که بهتر از بقیه است، برای انجام دادن انتخاب کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

× برای درج دیدگاه باید وارد شوید